Witaminy na wiosenne przesilenie

Wiosna to dla wielu osób najpiękniejsza pora roku. Obserwacja budzącej się do życia przyrody zazwyczaj dodaje nam skrzydeł i optymistyczniej niż w pozostałych miesiącach roku patrzymy w przyszłość. Niestety wiosna to także gwałtowne zmiany temperatury, obniżenie odporności po okresie zimowym, a co za tym idzie większa skłonność do infekcji. Coraz dłuższe dni cieszą wszystkich, ale z drugiej strony nasz organizm musi się dość szybko przystosować do nowych warunków. U niektórych osób ten okres przystosowawczy objawia się uczuciem ciągłego zmęczenia, osłabienia, szybkiej męczliwości lub nawet dolegliwościami bólowymi. Osłabiony organizm po zimie trzeba zregenerować i pomóc mu w adaptacji do wiosennej aury. Z uwagi na brak w tym okresie świeżych owoców i warzyw, bogatych w witaminy i mikroelementy, trzeba zdecydować się na suplementy diety. W aptekach znajdziemy różne preparaty przeznaczone dla różnej grupy wiekowej i płci. Preparaty te różnią się więc zestawem pierwiastków, w zależności od potrzeb. Takie suplementy możemy również przyjmować pod różną postacią: najpopularniejsze są tabletki do połykania w całości, ale są również tabletki musujące do przygotowania smacznego roztworu lub saszetki z proszkiem dla osób nie lubiącech łykać pigułek. Pamiętać należy, że preparaty witaminowe lepiej jest kupować w aptece. Te znajdujące się w marketach mają przeważnie małą ilość i małą różnorodność witamin i mikroelementów. Kupując suplement diety w aptece, mamy możliwość uzyskania porady farmaceuty, który najlepiej dopasuje zestaw witamin odpowiedni dla naszych potrzeb.

Ruch w walce z rakiem piersi

Postęp w medycynie sprawił, że rak piersi nie musi być wyrokiem śmierci. Operacja wiąże się jednak ze sporym stresem, koniecznością leczenia oraz z koniecznością pogodzenia się z utratą piersi. Jak radzą sobie z tym kobiety? Amazonki chętnie zakładają grupy samopomocowe, dzięki którym mogą się wzajemnie wspierać w walce z chorobą. Zalecana jest im również aktywność fizyczna, a treningi dopasowane do możliwości chorej oraz jej stanu zdrowia mogą stać się najważniejszym i najprzyjemniejszym zarazem elementem terapii. Jakie ćwiczenia są w takim przypadku szczególnie zalecane?
W przypadku raka piersi należy zrezygnować z tych ćwiczeń, w których prym wiodą szybkie ruchy. W treningu pacjentek walczących z rakiem piersi najważniejsza jest płynność ruchów oraz wykonywanie ich w sposób skontrolowany. Szczególnie korzystne są te ćwiczenia, które angażują mięśnie kończyn górnych. Promowane w szczególności treningi to pływanie oraz marsze z kijkami. Tu oczywiście należy pamiętać o ranach pooperacyjnych i unikać zbyt wczesnej przygody z takimi ćwiczeniami. Jeśli jednak rany są na tyle zaleczone, by móc maszerować z kijami, warto z takiego treningu korzystać. Mocniejsze mięśnie to wielka zaleta takich ćwiczeń, a relaks na świeżym powietrzu to doskonała okazja do tego, by zmniejszyć stres i dotlenić organizm. Pomocne w walce z rakiem piersi są też takie ćwiczenia, jak joga czy tai chi. Dzięki nim nie tylko można wzmocnić mięśnie, ale i skutecznie poprawić kondycję psychiczną. Są to przecież ćwiczenia szczególnie zalecany tym, którzy chcą osiągnąć równowagę psychiczną.

Czy lampka wina wpływa pozytywnie na zdrowie?

Francuzi znani są na całym świecie z produkcji dobrej jakości win różnego rodzaju. Znani są także z jego spożycia, bowiem Francja jest krajem, w którym statystyczny obywatel spożywa go najwięcej. Każdy wytrawny znawca wina i nie tylko, zna takie marki wina francuskiego jak Chateau, Merlot, czy Bordeaux.
Główną przyczyną, dla której badacze francuscy zainteresowali się wpływem wina na zdrowie i samopoczucie człowieka, była chęć znalezienia takiego środka, który pozwoliłby zapobiec dość negatywnym skutkom, na jakie narażeni są kosmonauci. Chodzi tutaj przede wszystkim o brak ruchu, który powoduje, że kosmonauci przebywający w stanie nieważkości, narażeni są na obniżenie masy mięśniowej, problemy z kośćmi oraz zwiększone ryzyko cukrzycy.
Badania dowodzą, że takie substancje, jak polifenol, czy resweratrol, które znajdują się w winie, szczególnie czerwonym, potrafią zmniejszyć negatywne skutki przebywania przez długi okres w bezruchu. Dodatkowo wino wpływa korzystnie na serce. Nie oznacza to oczywiście, że wino zastąpi nam w 100 % spacer, czy inną formę ćwiczeń fizycznych. Bowiem, aby zachować dobrą kondycję fizyczną i takież samo samopoczucie, należy przynajmniej 3 razy w tygodniu poświęcić trochę czasu na uprawianie sportu. Może to być zwykły spacer, czy dość popularny nordic walking, bądź bardziej intensywny, taki jak bieganie, pływanie, czy inne ćwiczenia aerobowe. Jednakże lampka wina do obiadu raz w tygodniu, na pewno dobrze zrobi dla naszego zdrowia i zapobiegnie negatywnym skutkom siedzącego trybu życia.

Kosmetyki dla pięknej skóry

Odpowiednia zadbana skóra twarzy i ciała jest powodem do dumy. Przyciąga wzrok a jej dotyk jest przyjemny i bardzo delikatny. Różne są rodzaje skóry szczególnie na twarzy i różne skłonności, które ona przybiera. Dlatego niezwykle ważne jest aby wybierając kremy do twarzy, zapytać najpierw o opinię specjalistę w sklepie drogeryjnym albo kosmetyczkę. Taka osoba z łatwością określi jaki mamy typ skóry, jakie problemy ją dotykają i jakie środki kosmetyczne powinniśmy w związku z tym stosować. Wiele osób ma problemy z pękającymi naczynkami na twarzy czy na innych częściach ciała, dlatego w takiej sytuacji trzeba zadbać o to aby zniwelować wszystkie naczynka poprzez odpowiednie do tego kremy i balsamy. Ważne jest by zapobiegać powstawaniu nowych naczynek, dlatego kremy te powinno się stosować systematycznie i bardzo precyzyjnie je nakładać na miejsca narażone na te niedogodności. Popękane naczynka na twarzy czy innych częściach ciała, wyglądają bardzo niekorzystnie i mogą znacznie oszpecić wygląd. Koniecznie trzeba też walczyć dostępnymi sposobami, jeśli dotyka nas nadmierna potliwość. Wiadomo, że człowiek się poci pod wpływem gorąca, ale jeśli zdarza się to w nietypowych sytuacjach, wtedy trzeba takie sytuacje niwelować. Na rynku jest dostępnych wiele środków zapobiegających się poceniu, albo niwelujących przykry zapach. Trzeba dobrać odpowiednie dla naszej skóry i do wielkości naszych potrzeb. Stosowanie kosmetyków jest bardzo ważne w każdej sytuacji, niezależnie od wieku i płci, bo skóra zaniedbana będzie wyglądała starzej i mniej efektownie niż powinna.

Dieta? To nie koniec świata!

Dieta to słowo, które wielu z nas kojarzy się ze strasznymi restrykcjami i ograniczeniami. Nic bardziej błędnego. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zasad, aby cieszyć się ze spadających kilogramów.
1. Najważniejsze to wprowadzenie w naszej diecie 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. Dzięki temu, że dostarczamy do organizmu na bieżąco pokarm, nie musi on magazynować jedzenia, gromadząc go w tkance tłuszczowej.
2. Nie zapominajmy i nie rezygnujmy ani ze śniadania, ani z kolacji. Śniadanie powszechnie uważa się najważniejszy posiłek dnia i nie jest to slogan. Dzięki dobremu śniadaniu zapewniamy sobie energię i siłę do działania na cały dzień. Kolację wystarczy zjeść najpóźniej 2-3 godziny przed snem. Nie ma sensu, aby głodzić się już od 18, ponieważ zwiększa to ryzyko, że będziemy mieli większą ochotę na niezdrowe przekąski i rzucimy się na jedzenie tuż przed snem.
3. Aktywność fizyczna – dla wielu z nas to godziny przelanego potu na siłowni, zmuszanie się do ćwiczeń, które są obowiązkiem, a nie przyjemnością. Nie musi tak być. Wystarczy, że znajdziemy sport, który nas zainteresuje i który będziemy wykonywać z radością. Lubisz pływać, jeździć na rowerze, na rolkach, biegać, spacerować, ćwiczyć jogę, pilates, zumbę, aerobik, fitness? Wolisz ćwiczyć domu, na zewnątrz, na siłowni? Możliwości jest mnóstwo. Wybierz to, na co Ty masz ochotę, a dzięki temu czas poświęcony ćwiczeniom nie będzie straconym.
Nie daj sobie wmówić, że dieta to coś koszmarnego. Zastosuj się do kilku zasadach – sama zobaczysz, jak bez wielkich wyrzeczeń do lata zgubisz kilka kilogramów.