Dieta? To nie koniec świata!

DietaDieta to słowo, które wielu z nas kojarzy się ze strasznymi restrykcjami i ograniczeniami. Nic bardziej błędnego. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zasad, aby cieszyć się ze spadających kilogramów.
1. Najważniejsze to wprowadzenie w naszej diecie 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. Dzięki temu, że dostarczamy do organizmu na bieżąco pokarm, nie musi on magazynować jedzenia, gromadząc go w tkance tłuszczowej.
2. Nie zapominajmy i nie rezygnujmy ani ze śniadania, ani z kolacji. Śniadanie powszechnie uważa się najważniejszy posiłek dnia i nie jest to slogan. Dzięki dobremu śniadaniu zapewniamy sobie energię i siłę do działania na cały dzień. Kolację wystarczy zjeść najpóźniej 2-3 godziny przed snem. Nie ma sensu, aby głodzić się już od 18, ponieważ zwiększa to ryzyko, że będziemy mieli większą ochotę na niezdrowe przekąski i rzucimy się na jedzenie tuż przed snem.
3. Aktywność fizyczna – dla wielu z nas to godziny przelanego potu na siłowni, zmuszanie się do ćwiczeń, które są obowiązkiem, a nie przyjemnością. Nie musi tak być. Wystarczy, że znajdziemy sport, który nas zainteresuje i który będziemy wykonywać z radością. Lubisz pływać, jeździć na rowerze, na rolkach, biegać, spacerować, ćwiczyć jogę, pilates, zumbę, aerobik, fitness? Wolisz ćwiczyć domu, na zewnątrz, na siłowni? Możliwości jest mnóstwo. Wybierz to, na co Ty masz ochotę, a dzięki temu czas poświęcony ćwiczeniom nie będzie straconym.
Nie daj sobie wmówić, że dieta to coś koszmarnego. Zastosuj się do kilku zasadach – sama zobaczysz, jak bez wielkich wyrzeczeń do lata zgubisz kilka kilogramów.

  • 1
  • 2

css.php